Verojnosť videla prvýkrát maly Fiat 126 na jesennom autosalóne v Turíne v roku 1972. Fiat 126 výchadzal koncepčne z doteraz najúspejšiého typu 500,ktorého vyrobili viac ako 4000 000 kusov.
Poľský Fiat 126P je malý štvormiestny osobný automobil.Motor 126 je osvedčený,vzduchom chladený štvortaktným dvojvalcovým motorom OHV s objemom 652ccm,výkon 18kw pri 4500 ot. umiestneným vzadu, ktorý poháňa zadné kolesá prostredníctvom štvorstupňovej prevodovej skrine rozvodovky s diferenciálom a poloosí. Prevodovka dostala sinchrony 2.,3.a 4.stupeň a ostatné mechanické skupiny a agregáty zostali prakticky bez zmien.Veľká pozornosť bola venovaná aktívnej bespečnosti.Vos dostal mimo iného dvojokruhové brzdy a efektné disky kolies so sériovo montovanýmiradiálnymi pneumatikami 135 SR-12.
Karoséria je zváraná s oceľových výliskov. Dvojdverová karoséria je priestorovo dobre riešená,ktorá pri dľžke cca 3m,poskytuje dostatok miesta štyrom dospelým osobám.S ohľadom na pasívnu bezpečnosť je riešená celá karoséria ako celok odstupňovanéj tuhosti neobičajne robustná konštrukcia pre cestujucích.Dvere sú vystúžené i proti bočnému nárazu,majú bespečnostne zapustené zámky a kľučky,benzínova nádrž je na 21L.Veľká pozornosť sa venovala nie len vtipne a jednoducho riešenému bezprievanovému systému vetrania a vykurovania,ale i prakticky a účelne riešenému interiéru a vybavenie voza.
Nezávislé zavesenie predných kolies (na priečnej listovej pružine a závesných ramenách) a zadných kolies (na šikmých ramenách a skrutkových pružinách) zabezpečuje dobré jazdné vlastností vozidla a pohodlie.
Pohotovostná hmotnosť 590kg,max rýchlosť 110km/h a priemerna spotreba 6,5l/100km.
Fiat 126, jeden ako druhý?
Všimnite si prosím rozdiely medzi starým a novším typom fiatky. Najlepšie viditeľný rozdiel je snáď roztrč šrúb na kolesách, ktorá sa zmenila, taktiež interiér kde sa kompletne prepracovala palubná
doska. Staršie typy mali aj iné
štartovanie, ktoré sa vykonávalo otočením klúčika (čim sa zopol elektrický obvod) a naštartovaním pomocou páčky medzi prednými sedadlami.